24-25 listopada 2021 r. odbyła się 3. Edycja Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji. Wydarzenie zrzesza ekspertów z branży handlu i dystrybucji oraz specjalistów od transformacji cyfrowej. Kongres stwarza pole do dyskusji na temat rewolucyjnych rozwiązań biznesowych w branży retail. Limitless Technologies po raz kolejny wzięło udział w wydarzeniu jako Partner Strategiczny.
Pierwszego dnia kongresu (24.11) CTO & VP Limitless Technologies, Kamil Smuga wziął czynny udział w bloku tematycznym: “Trendy sprzedażowe 2022, czyli strategie i narzędzia wsparcia sprzedaży i promocji”. W trakcie panelu przedstawił prezentację na temat: “Z jakimi wyzwaniami technologicznymi mierzą się firmy dystrybucyjne – na podstawie doświadczeń wdrożeniowych Limitless Technologies”.
“Obecnie wszyscy opierają swoją działalność na kanałach digital. Jeżeli chcemy pozyskać klienta lub w jakiś sposób do niego dotrzeć, musimy posiadać system marketing automation. W celu zakupu lub sprzedaży online danego produktu, potrzebny nam system klasy e-commerce. Jeżeli zaś zależy nam na skutecznym zarządzaniu zespołem sprzedaży, warunkiem koniecznym jest posiadanie CRM.” – powiedział CTO Limitless Technologies.
Kamil Smuga wyróżnił dwie strategie podejmowania decyzji o wyborze rozwiązania technologicznego oraz partnera wdrożeniowego. Pierwsze z nich – podejście standardowe – bierze pod uwagę następujące kryteria:
- Listę funkcjonalności
- Koszt licencji oraz wdrożenia
- Intuicyjny sposób użytkowania
Drugie podejście cechuje firmy technologiczne i opiera się na analizie poniższych czynników:
- Skalowalność – co się stanie z systemem, gdy ilość danych wzrośnie kilkukrotnie
- Możliwość integracji między systemami
- Rodzaj ekosystemu – m.in. wielkość społeczności, popularność technologii
- Szybkość wdrażania innowacji – liczba aktualizacji systemu w ciągu roku
- Możliwość zmiany partnera wdrożeniowego
- Możliwość konfiguracji systemu
Wprowadzenie wielu systemów i integracja między nimi często prowadzi do powstania siatki powiązań, która zmusza do operowania wieloma systemami jednocześnie. Często za każde rozwiązanie technologiczne odpowiada inny partner wdrożeniowy, co dodatkowo zwiększa poziom skomplikowania i prowadzi do konieczności koordynowania wielu działań w tym samym czasie.
“Rozwiązania tych problemów są dwojakie. Możemy stworzyć nowy projekt programistyczny, który będzie miał za zadanie integrację wszystkich modeli danych albo wdrożyć platformę, która posiada wspólny model danych i doskonale rozumie kim jest klient.Taka platforma jest skalowalna, konfigurowalna oraz posiada wysoce rozwiniętą społeczność. Nie bez powodu mówi się, że Salesforce to ostatni CRM, który wdraża się w firmie.”